יסודות הטעינה ברכב חשמלי: "טעינה מהירה ומהפכת EV"

evcar - עמדת טעינה לרכב חשמלי, עמדות טעינה לרכבים חשמליים
יסודות הטעינה ברכב חשמלי

טעינה מהירה מובילה שלב חדש של מהפכת הרכב החשמלי EV – והזדמנויות כלכליות עבור עסקים וקובעי מדיניות בפריסה ארצית.

כולנו יודעים שעתיד הרכבים החשמליים הוא בלתי נמנע. כמו בכל המהפכות הטכנולוגיות הגדולות, הדרך סלולה בפריצות דרך חדשניות כדי להאיץ את המעבר. המעבר ל- EVs יוצר הזדמנויות כלכליות עבור עסקים שחושבים קדימה וקובעי מדיניות עם כניסתו של דבר שנקרא "טעינה מהירה" (שכונה בעבר "טעינה ברמה 3"). ככה זה עובד.

זוכר מתי "האינטרנט" הפך לדבר הבא? הכל התחיל לפני כמה עשורים בחיוג של מודם סופר איטי – והיום ה- Wi-Fi כל כך מהיר ובכל מקום שרוב האנשים אפילו לא חושבים על זה. תשתית טעינה של EV חווה שינוי מהיר עוד יותר. ככל שטכנולוגיית מצברי הרכב ממשיכה להשתפר, אפשרויות הטעינה התרחבו – והמהירויות גדלות.

בואו נפרק את רמות הטעינה השונות שנמצאו כיום.

רמות טעינה של רכבים חשמלים EV:

טעינה ברמה 1:

באמצעות שקע קיר רגיל ניתן לטעון כל רכב חשמלי בטווח של כ -8 ק"מ בשעה. למרות המהירות האיטית הזו, כרבע מאוכלוסיית EV משתמשים ברמה 1 מכיוון ששקעים נפוצים במוסכים, ובבתים וכל רכבי החשמל מגיעים עם כבל שיכול לאפשר להם להשתמש בה. חשוב על רמה 1 כאינטרנט בחיוג של פעם.

טעינה ברמה 2:

באמצעות שקע של 240 וולט, דרגה 2 מגבירה את הכוח ומספקת 25 – 50 ק"מ לשעת טעינה. זה עובד טוב לטעינה בין שעות הלילה למקום העבודה. זה כמו שירות אינטרנט בפס רחב מבחינת מהירות.

טעינה מהירה של DC (רמה 3):

שימוש בתחנת טעינה הטוענת את מצבר הרכב באמצעות זרם בעוצמה גבוהה מאפשר טעינה מהירה בתוך דקות במקום שעות. זה מושלם להרחבת טווח הנסיעה שלך במהלך נסיעות בכביש ומאפשר למי שאין לו טעינה ביתית רכב חשמלי. זו הטכנולוגיה המהפכנית שמאפשרת לרכבים להחליף באמת את רכבי המנועים הרגילים שעובדים על דלק ועם מנוע בעירה פנימית. תחשוב על אינטרנט שעובד על סיבים אופטים – מהירות גבוהה מאוד!

* ה- EV שולט במהירות הטעינה וברגע שהטעינה מתחילה והסוללה מתחממת, בדרך כלל EVs שואבים את הזרימה המרבית של קילוואט הזמינים מהמטען. המטען יחזיק בקצב זה זמן רב ככל האפשר, אם כי הוא עלול לרדת למהירות מתונה יותר אם הרכב אומר למטען להאט כדי לא לפגוע בחיי הסוללה. ברגע שהסוללה של EV מגיעה לרמת קיבולת מסוימת, בדרך כלל 80%, הטעינה מאטה למה שיהפוך אז לפעולה ברמה 2. זה מכונה עקומת הטעינה המהירה של DC.

בעוד שרוב נהגי ה- EV הנוכחיים טוענים בבית בלילה, אפשרויות הטעינה המהירה מתרחבות במהירות.

קיימות רכב חשמלי ותחזית

בתוך 20 שנה, בלומברג New Energy Finance צופה כי מחצית מכל המכוניות הנמכרות יהיו חשמליות. דלקים מאובנים ומנוע הבעירה בדרך החוצה. החשמליות טובות יותר עבור הסביבה. הם משפרים את בריאות האדם (חושבים פחות על ערפיח וזיהום אוויר), הם זולים יותר לתחזוקה, והם מאוד כיפיים לנהיגה!

למה אין יותר? חשמליות יש בעיית תפיסה. שקול את שני המשפטים הבאים:

רכבי בנזין מתודלקים בתוך דקות בתחנת דלק. רוב החשמליות נטענות בבית או בעבודה בזמן שהמכונית אחרת הייתה חונה.

חסמים לאימוץ רכב חשמלי EV

אם הייתם שואלים מישהו שנוהג במכונית שעובדת על דלק מה הם היו רוצים לראות ב- EV, זה בטח יהיה טווח גבוה ומהירויות טעינה של חמש דקות. בעוד שטווחי החשמל ומהירויות הטעינה הולכים ונעשים מהירים יותר, התפיסה הנתפסת לפיה "רכבים נדרשים הרבה זמן לטעון" מתנפצת כאשר מבינים את העובדה שנוח יותר להטעין את החשמל מאשר לתדלק מכונית דלק.

שמעת את זה נכון. נוח יותר ממכונית בנזין. אבל איך?

רכבי בנזין מגדירים את הרף מבחינת טווח וזמני התדלוק. אבל הדרישות האמיתיות של רוב האנשים בנהיגה הוא מתון. המרחק הממוצע בו רכב נוסע ביום הוא 60 ק"מ, על פי מינהל הכבישים הפדרלי בארה"ב, כלי רכב חונים 95% מהזמן.

המציאות של טעינת EV

דיברנו על טעינה ברמה 1 ורמה 2, הנפוצים לעבודה ולבית. בעת טעינה במשך הלילה, מהירות הטעינה לא משנה כל עוד הרכב שלך מלא בבוקר.

אבל מה עם טעינה מהירה?

עמדות טעינה מהירות מוקמות בדרך כלל לאן אנשים רוצים להגיע בכל מקרה – מרכזי קניות, חנויות מכולת, מקומות עם דברים שאפשר לשהות ולעשות דברים בזמן שהמכונית שלך נטענת. טעינה הופכת להיות הטבה בחוויה זו – ולעתים קרובות גורמת ללקוחות לקנות בעסקים מסוימים מכיוון שיש להם טעינה נוחה.

יותר מדי אנשים מאמינים שאנחנו נמצאים ב"אינטרנט בתקופת המודם "למרות ש"אינטרנט סיבים" נבנה סביבם. טעינה מהירה מזרזת את המעבר לרכבים חשמליים מכיוון שניתן לבנות אותה במקומות רבים יותר מכפי שתחנת דלק יכולה, והטכנולוגיה משתפרת במהירות רבה.

טעינה מהירה של EV – עכשיו ובעתיד

נכון לעכשיו, עשרות מטענים מהירים כבר מותקנים ברחבי הארץ, במקומות כמו חנויות מכולת, קניונים וחניות. עבור אנשים שמנהלים שליחויות, כל שעליהם לעשות זה לחבר לחשמל, לעשות קניות, ותוך שלושים דקות המכוניות שלהם טובות לדרך.

טעינה מהירה של EV - עכשיו ובעתיד
טעינה מהירה של EV – עכשיו ובעתיד, קרדיט תמונה: https://insideevs.com/

טעינה מהירה מאפשרת לנהגים שאינם יכולים לטעון בעבודה או בבית להחזיק רכב חשמלי EV, והיא מאפשרת הרחבת טווח הנסיעה לנהגי EV בדרכים. וככל שהטעינה המהירה הולכת וגוברת בחשיבותה, הטעינה "רמה 1" ו"דרגה 2" תישאר חשובה – מה שיעזור להתאים את זמן שהיית הלקוח עם טעינה מספקת כדי לענות על צרכי אורח החיים שלהם.

עם זאת יש צורך של עשרות אלפי מטענים מהירים להתקין בשנים הקרובות, אנו משקיעים בהרחבה מהירה של רשת הטעינה המהירה שלנו ברחבי הארץ, ויוצרת נוחות ושקט נפשי לנהגי EV והבטחה למקבלי המדיניות שמנקים אוויר ומפחיתים את גז החממה מפליטת גזים לאטמוספירה. המעבר לנהיגת EV הוא מהפכה טכנולוגית – וכמו שהאינטרנט היה לפני כמה עשורים, אנו נמצאים בשלבים הראשונים של שינוי התחבורה הנקייה.

 

אהבתם שתפו:
צריכים הצעה לעמדת טעינה לרכב חשמלי ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

Evcar – חברתנו מתמחה בעמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי, עמדות טעינה ביתיות, עמדות טעינה ציבוריות, עמדות טעינה מהירות לרכבים חשמליים, חברת יבוא עמדות טעינה והתקנה

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3360890

מידע נוסף
מדריך טעינה מהירה לרכבים חשמלים

מדריך טעינה מהירה לרכבים חשמלים

כפי שהשם מרמז, מטען מהיר הוא הרבה יותר מהיר ממטען הרכב החשמלי הממוצע שלך. יחידות סופר חזקות אלה יכולות לראות את מכוניתכם טעונה עד 80% בפחות

מדריך לטעינה בבית של רכב חשמלי (EV)

מדריך לטעינה בבית של רכב חשמלי (EV)

מתרחש שינוי שממנו אנחנו בישראל מקבלים את האנרגיה שלנו, ובאופן שבו אנו משתמשים באנרגיה. שיעור האנרגיה המתחדשת ברשת החשמל שלנו  גדל בצורה יפה מאז שנת

הרגלי טעינה חכמים לרכב חשמלי

הרגלי טעינה חכמים לרכב חשמלי

אחד היתרונות הכייפים ביותר של נהיגה ברכב חשמלי (EV) הוא לא לעצור שוב בתחנת דלק. בנוסף לחיסכון בכסף בהשוואה לבנזין, טעינה של רכב חשמלי EV

שווה קריאה
התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמלים
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן