כיצד פועלות עמדות טעינה לרכב חשמלי EV?

evcar - עמדת טעינה לרכב חשמלי, עמדות טעינה לרכבים חשמליים
כיצד פועלות עמדות טעינה לרכב חשמלי EV

רכב חשמלי (EV) הוא חלק בלתי נפרד מהבעלות של EV. למכוניות חשמליות אין מיכל דלק – במקום למלא את מכוניתך בליטרים של דלק, אתה פשוט מחבר את המכונית לעמדת הטעינה שלה כדי לתדלק. נהג רכב ממוצע מבצע 80 אחוז מהטעינה ברכב בבית. הנה המדריך שלך לסוג תחנות הטעינה של מכוניות חשמליות וכמה אתה יכול לצפות לשלם כדי לחייב את ה- EV שלך.

סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי

טעינת מכונית חשמלית היא תהליך פשוט: אתה פשוט מחבר את מכוניתך למטען המחובר לרשת החשמלית. עם זאת, לא כל עמדות הטעינה של EV נוצרות שוות. חלקן ניתנות להתקנה פשוט על ידי חיבור לשקע חשמל רגיל, בעוד שאחרות דורשות התקנה מותאמת אישית. הזמן שלוקח לטעון את המכונית שלך ישתנה גם בהתאם למטען שבו אתה משתמש.

מטענים של EV נמנים בדרך כלל על אחת משלוש קטגוריות עיקריות: תחנות טעינה ברמה 1, תחנות טעינה ברמה 2 ומטענים מהירים של DC (המכונים גם תחנות טעינה ברמה 3).

עמדות טעינה EV ברמה 1

מטענים ברמה 1 משתמשים בתקע מתח שניתן לחברם לשקע רגיל. בניגוד למטענים אחרים, מטענים ברמה 1 אינם דורשים התקנת ציוד נוסף. מטענים אלה מספקים בדרך כלל שניים עד חמישה קילומטרים של טווח לשעת טעינה ומשמשים לרוב בבית.

מטענים ברמה 1 הם האופציה הזולה ביותר של EVSE, אך הם גם לוקחים הכי הרבה זמן לטעון את המצבר של מכוניתכם. בעלי בתים בדרך כלל משתמשים במטענים מסוג זה בכדי לטעון את מכוניותיהם בלילה.

עמדות טעינה EV ברמה 2

מטענים ברמה 2  משמשים לתחנות טעינה למגורים ולמסחר. הם משתמשים בתקע 240 וולט (למגורים), ובניגוד למטענים ברמה 1, לא ניתן לחברם לשקע חשמל רגיל. במקום זאת, הם מותקנים בדרך כלל על ידי חשמלאי מקצועי. ניתן להתקין אותם גם כחלק ממערכת פאנלים סולאריים.

מטענים לרכב חשמלי ברמה 2 מספקים טווח של עד 60 קילומטרים לטעינה לשעה. הם יכולים לטעון מצבר חשמלי לרכב תוך שעתיים בלבד, מה שהופך אותם לאופציה אידיאלית עבור בעלי בתים הזקוקים לטעינה מהירה ועסקים המעוניינים להציע עמדות טעינה ללקוחות.

ליצרני מכוניות חשמליות רבות, כמו ניסאן, יש מוצרי מטען ברמה 2 משלהם.

מטענים מהירים של DC (ידועים גם בשם עמדות טעינה ברמה 3 או CHAdeMO EV)

מטענים מהירים של DC, המכונים גם עמדות טעינה ברמה 3 או CHAdeMO, יכולים להציע טווח של 60 עד 100 קילומטרים לרכב החשמלי שלכם תוך 20 דקות טעינה בלבד. עם זאת, הם משמשים בדרך כלל רק ביישומים מסחריים ותעשייתיים – הם דורשים ציוד מיוחד בעל עוצמה גבוהה להתקנה ותחזוקה.

לא ניתן לטעון את כל המכוניות החשמליות באמצעות מטענים מהירים של DC. לרוב רכבי ה- EV ההיברידיים הפלאגניים אין יכולת טעינה זו, וכמה כלי רכב חשמליים אינם ניתנים לטעינה באמצעות מטען מהיר DC. מיצובישי "i" וניסן ליף הם שתי דוגמאות למכוניות חשמליות שמאפשרות מטען מהיר DC.

מה עם תחנות טעינה של טסלה?

אחת מנקודות המכירה הגדולות של רכבי טסלה חשמליים היא הזמינות של "עמדות סופרצ'ארג'ר" הפזורים ברחבי ארצות הברית ומקומות אחרים בעולם אשר נמכרים שם רכבי טסלה. תחנות טעינה מהירות במיוחד אלה יכולות לטעון סוללת טסלה תוך כ- 30 דקות. עם זאת, עמדות הסופרצ'ארג'ר של טסלה מתוכננים אך ורק לרכבי טסלה, כלומר אם ברשותכם רכב EV שאינו טסלה, המכונית שלכם אינה תואמת לטעינת סופרצ'ארג'ר Supercharger. כמו כן בחלק מהמקומות בעולם בעלי טסלה מקבלים זיכויים ללא תשלום של 400 קילוואט שעה מדי שנה, וזה מספיק בכדי לנסוע כ -1,600 קילומטר.

אהבתם שתפו:
צריכים הצעה לעמדת טעינה לרכב חשמלי ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

Evcar – חברתנו מתמחה בעמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי, עמדות טעינה ביתיות, עמדות טעינה ציבוריות, עמדות טעינה מהירות לרכבים חשמליים, חברת יבוא עמדות טעינה והתקנה

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3360890

מידע נוסף
מדריך טעינה מהירה לרכבים חשמלים

מדריך טעינה מהירה לרכבים חשמלים

כפי שהשם מרמז, מטען מהיר הוא הרבה יותר מהיר ממטען הרכב החשמלי הממוצע שלך. יחידות סופר חזקות אלה יכולות לראות את מכוניתכם טעונה עד 80% בפחות

מדריך לטעינה בבית של רכב חשמלי (EV)

מדריך לטעינה בבית של רכב חשמלי (EV)

מתרחש שינוי שממנו אנחנו בישראל מקבלים את האנרגיה שלנו, ובאופן שבו אנו משתמשים באנרגיה. שיעור האנרגיה המתחדשת ברשת החשמל שלנו  גדל בצורה יפה מאז שנת

הרגלי טעינה חכמים לרכב חשמלי

הרגלי טעינה חכמים לרכב חשמלי

אחד היתרונות הכייפים ביותר של נהיגה ברכב חשמלי (EV) הוא לא לעצור שוב בתחנת דלק. בנוסף לחיסכון בכסף בהשוואה לבנזין, טעינה של רכב חשמלי EV

שווה קריאה
התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמלים
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן