הרגלי טעינה חכמים לרכב חשמלי

evcar - עמדת טעינה לרכב חשמלי, עמדות טעינה לרכבים חשמליים
הרגלי טעינה חכמים לרכב חשמלי

אחד היתרונות הכייפים ביותר של נהיגה ברכב חשמלי (EV) הוא לא לעצור שוב בתחנת דלק. בנוסף לחיסכון בכסף בהשוואה לבנזין, טעינה של רכב חשמלי EV היא האופציה הנוחה יותר עבור נהגים רבים. הנה הסיבה – וכיצד תוכלו להפיק את הביצועים הטובים ביותר מהסוללה.

מה ההבדל בין תדלוק בבנזין לטעינה באמצעות חשמל?

נגיד שאתה נוהג בערך 60 ק"מ ביום, זה בערך מה שרוב הישראלים נוהגים בממוצע . בתרחיש זה, אתה יכול לחבר פעם בשבוע את הרכב שלך לטעינה ממושכת כדי להטעין את המכונית חשמלית אם התרוקנה לחלוטין מ -0% ל -100%, כך רוב האנשים שנוהגים ברכב שמתודלק בבנזין, וזה הגיוני, עצירה התחנת הדלק הינה מטלה נוספת כשנוסעים בין ביתכם, המכולת, העבודה ובכל מקום אחר. מכיוון שאתה יוצא לתדלק, האפשרות היעילה ביותר היא לגשת לתחנת הדלק היא כאשר מיכל הדלק של מכוניתך ריק.

טעינת החשמל שונה לחלוטין מתדלוק בבנזין מכיוון שחשמל נגיש יותר מבנזין. לוקח רק 5 שניות לחבר את ידית הטעינה, ותחנות עמדות טעינה לרכבים חשמליים ממוקמות במקומות שבהם בדרך כלל אתה חונה, כמו בבית, במשרד או בחניון ציבורי בזמן שאתה הולך למסעדות, בתי קולנוע ומקומות בילוי אחרים.

מסיבה זו, נהגי רכבים חשמלים EV מתחברים ומטעינים בעמדת טעינה אם היא זמינה בקרבת מקום. עבור רוב האנשים, זה אומר לחבר את הרכב לעמדת טעינה כשהם מגיעים הביתה כדי לחדש את הקילומטרים שנסעו באותו יום, אבל נהג EV אופורטוניסטי יתחבר לכל מקום שבו יש עמדת ועינה בכדי לקבל מעט אנרגיה נוספת לרכב.

"אבל אין לי 60 שעות להטעין את הרכב החשמלי!"

התרשים שלהלן מראה כמה זמן לוקח לטעון מספר מסוים של קילומטרים תחת שתי מהירויות הטעינה הנפוצות ביותר – רמה 1, שמטעינה מכונית בערך 6.5 ק"מ לשעה, ורמה 2, שטוענת מכונית כ- 39 ק"מ לשעה.

טווח זמן טעינה ברמה 1זמן טעינה ברמה 2
60 ק"מ8.5 שעות1.5 שעות
160 ק"מ25 שעות4 שעות
385 ק"מ60 שעות10 שעות

נהגים פוטנציאליים רבים מאוימים מהעובדה שטעינה יכולה להימשך 60 שעות בשביל להטעין רכב חשמלי טהור שמופעל על ידי סוללה חשמלית בלבד (BEV) באמצעות שקע ביתי רגיל. בפועל, נהגי EV מוצאים כי חיבור חוסך זמן בהשוואה לנסיעה לתחנות דלק, וכי מרבית המכוניות חונות מספיק זמן כדי שיהיה להן עודף טווח נסיעה. המכונית הממוצעת בתנועה רק 6 שעות בשבוע ונותרת נייחת במשך 162 השעות הנותרות בכל שבוע.

אם אתה נוסע כ- 60 ק"מ ביום ומשאיר את המכונית החשמלית – EV שלך מחובר לשקע רגיל למשך הלילה, אתה יכול למלא ולהשלים את הקילומטרים שנסעת באותו יום מבלי לשנות דבר באורח החיים שלך. סקרים שאספנו מראים כי רק כ- 55% מהנהגים בחרו להתקין טעינה ברמה 2 בבית.

אולי אתה נוסע 240 קילומטרים ביום באופן קבוע, ובמקרה זה לחכות 60 שעות לטעינה מלאה לא בא בחשבון. התקנת מטען דרגה 2 בבית מבטיחה שבלילה של טעינה יחזיר את הסוללה לכמעט 100% שוב.

לרבים טעינה במקום העבודה יכולה להיות נוחה באותה מידה כמו טעינה בבית, וחללי משרדים רבים עם עניין בקיימות בוחרים להתקין טעינה כהטבה לעובדים .כמו כן טעינה ברמה 2 במקומות עבודה רבים היא בחינם.

 

טעינה ובריאות הסוללה של מכונית חשמלית

התרוקנות של סוללת הרכב מסוג ליתיום-יון ל -0% אינו גורם רק לחרדת טווח; פעולה זו באופן עקבי עלולה להזיק לבריאות הסוללה לטווח הארוך. מנתונים של למעלה מ -6,000 רכבים עולה כי סוללות EV חזקות מספיק בכדי להתמודד עם אלפי מחזורי טעינה ופריקה לאורך שנים רבות תוך שמירה על ביצועים טובים, מה שאומר שהרוב הגדול של נהגי ה- EV לעולם לא יצטרך לדאוג להחלפת המצבר שלהם.

מצב הבריאות של הסוללה לאורך זמן

טעינה ובריאות הסוללה של מכונית חשמלית
טעינה ובריאות הסוללה של מכונית חשמלית

בממוצע, ניתן לחזות איבוד טווח בסוללות החשמליות EV כ -2.3% מהטווח בכל שנה בגלל הזדקנות טבעית. עבור טווח נסיעה באורך של 250 קילומטר, זה רק 6.5 ק"מ בשנה.

ובכל זאת, אין שום סיבה לקחת את טכנולוגיית הסוללה כמובנת מאליה. בעלי רכבים ניידים יכולים להיות מרוצים מהסוללות שלהם על ידי נטישת פרדיגמת "תחנת הדלק" הישנה לתדלוק המכוניות והימנעות מריקון הסוללה שלהם ל -0% ככל האפשר. חשבו על סוללת EV כמו טלפון סלולרי; אם אתה בסביבות 20%, אתה כנראה צריך פשוט לחבר, ללא קשר למועד שבו תצטרך לנסוע אחר כך. יחד עם זאת, אין צורך לטעון עד 100% באופן עקבי, אלא אם כן אתה צריך להסתמך על כל טווח הנסיעה של הרכב שלך. הישארות בין 20% ל -80% קיבולת הסוללה תשאיר אתכם עם שפע נסיעה של קילומטרים ויהיה עדין מספיק כוח בסוללה.

היוצא מן הכלל היחיד? בחורף, הישארות מחוברת למטען לצורך שמירה על הסוללה חמה. מכיוון שנדרש כוח סוללה כדי לחמם את הסוללה לטמפרטורת ההפעלה האופטימלית, הישארות מחוברת תרחיב את טווח הנסיעה בחלק ממזג האוויר הקר. אם אתה חווה אובדן טווח של 30% או יותר, הישארות מחוברת לחשמל תקל על חרדת הטווח.

מצב סוללה ואחסון

למי שנשאר יותר בבית ופחות מבלה בנסיעות, אז כתוצאה מכך מכוניות נשארות חונות יותר מהרגיל. סוללות ליתיום-יון לא אוהבות לאחסן את קיבולת החשמל בסוללה ב -100% או 0% לפרקי זמן ארוכים מכיוון שהמצב הקיצוני האחד או השני מפעיל עומס יתר על הסוללה.

קיה נירו החשמלית Kia Niro EV
קיה נירו החשמלית Kia Niro EV

 

ל- קיה נירו החשמלית Kia Niro EV יש טווח משוער של EPA של 385 ק"מ , אך יכול לנסוע רחוק בהרבה בתשלום מלא במזג אוויר חם יותר. אם אתה לא נוסע עד כדי כך ביום אחד, אין שום סיבה להחזיק את המכונית בטעינה של 100% כל הזמן. 

אם לא תנהג ברכב שלך זמן מה, נסה לשמור על המכונית שלך חצי מלאה. מכוניות חשמליות מסוימות, כגון שברולט בולט 2019, מאפשרות לך לקבוע את הטעינה המרבית של מכוניתך כדי להקל על האחסון. אחרת, גבו עד 50% בערך ואז נתקו אם לא נוהגים במשך ימים או שבועות רבים.

היוצא מן הכלל העיקרי לכלל האצבע הזה הוא טסלה, שממליצה לנהגים לשמור על מכוניותיהם מחוברות במהלך אחסון לטווח ארוך. הסיבה לכך היא שהמכוניות מחוברות לאינטרנט לצורך שליטה מרחוק ועדכוני תוכנה מהאוויר, שיכולים לרוקן את הסוללה עד 0% אם המכונית תנותק במהלך האחסון. עיין תמיד במדריך הבעלים כדי לאשר את הליך האחסון הטוב ביותר עבור המכונית החשמלית – EV שלך.

טיפים לבעלי רכב חשמלי

1. אין צורך לרוקן את הסוללה של הרכב החשמלי – EV עד 0% לפני הטעינה, כמו שהיית עושה עם תדלוק בבנזין. נסה להישאר בין 20% ל -80% קיבולת, למעט כאשר אתה צריך להסתמך על טווח הנסיעה המלא של הרכב שלך.

2. אם אינך נוהג ברכב שלך במשך שבוע או יותר בכל פעם, השאר את מצבר המכונית בערך חצי מלא.

3. במהלך החורף, EV יכול לאבד עד 30% מטווח הנסיעה בגלל מזג אוויר קר. הישארות המטען מחוברת לרכב טורמת לחימום אשר תחמם את הסוללה ותמקסם את הטווח.

אהבתם שתפו:
צריכים הצעה לעמדת טעינה לרכב חשמלי ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

Evcar – חברתנו מתמחה בעמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי, עמדות טעינה ביתיות, עמדות טעינה ציבוריות, עמדות טעינה מהירות לרכבים חשמליים, חברת יבוא עמדות טעינה והתקנה

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3360890

מידע נוסף
מדריך טעינה מהירה לרכבים חשמלים

מדריך טעינה מהירה לרכבים חשמלים

כפי שהשם מרמז, מטען מהיר הוא הרבה יותר מהיר ממטען הרכב החשמלי הממוצע שלך. יחידות סופר חזקות אלה יכולות לראות את מכוניתכם טעונה עד 80% בפחות

מדריך לטעינה בבית של רכב חשמלי (EV)

מדריך לטעינה בבית של רכב חשמלי (EV)

מתרחש שינוי שממנו אנחנו בישראל מקבלים את האנרגיה שלנו, ובאופן שבו אנו משתמשים באנרגיה. שיעור האנרגיה המתחדשת ברשת החשמל שלנו  גדל בצורה יפה מאז שנת

שווה קריאה
התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמלים
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן